به نقل از جام جم آنلاین، تقریبا سه روز پیش با خانمی همصحبت شده بودم که از هزینه‌های بالای دندانپزشکی گلایه می‌کرد. پزشک اعلام کرده بود، برای کشیدن دندان‌های عقل و سه مورد ایمپلنت مبلغی حدود 15 میلیون تومان باید پرداخت کند. مستاصل مانده بود این هزینه را از کجا و چگونه تامین کند. دغدغه‌ای که دلیل آن صرفا تورم، کاهش قدرت اقتصادی و سربار بودن هزینه‌های درمان بر مردم نیست بلکه پایین بودن فرهنگ مراقبت و رعایت بهداشت دندان‌ها در بروز آن نقش بیشتری ایفا می‌کند. دکتر سید وحید نکته‌دان، جراح و دندانپزشک معتقد است اگر هرکدام از ما به نکاتی که در ادامه اشاره خواهد شد، توجه و عمل کنیم نه‌تنها می‌توانیم از پرداخت هزینه‌های گزاف در امان بمانیم بلکه فرهنگ سلامت جامعه را نیز می‌توان افزایش داد.

همان‌گونه که اشاره شد آمار بالای پوسیدگی دندان‌ها گویای آن است اغلب افراد نه تنها آگاهی، نگرش و توجه کافی برای رعایت بهداشت دهان و دندان ندارند بلکه تصورات اشتباهی نیز نسبت به دندان و ساختار عملکردی آن دارند. در ناخودآگاه بسیاری از افراد دندان یک عضو سخت محسوب می‌شود که بسختی آسیب‌پذیر است؛ در صورتی که تجمع موجوداتی به نام پلاک می‌تواند نه‌تنها باعث پوسیدگی دندان‌ها بلکه بیماری لثه نیز شود.


وقت خنده دندان ,بلکه ,هزینه‌های ,دندان‌ها ,پوسیدگی دندان‌ها ,رعایت بهداشت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

طراحی و چاپ | ست اداری،سربرگ،پاکت،لوگو،بروشور آسمان آ بی بزنگ | بازار کومباین حزب اراده ملّت ایران استان قزوین مشاوره های شخصی دکتر هومن سیدی entekhabcenterahmadi همه چی موجوده 98ia زنگ شادی مادرید فا